”Skræddersyede abonnementer giver klare fordele for både kunderne og os”

Deluxe Bil er autoriseret forhandler af Peugeot, Dodge og RAM. Herudover tilbydes en bred vifte af nyere brugte biler i et moderne og nybygget bilhus på 1.800 kvm, som også inkluderer et Meca fuldservice-værksted. Virksomheden ligger i Varberg Nord – et velkendt sted lige ved E6, hvor mange dagligt fylder både tanken og maven. Deluxe Bil har haft god vækst i de senere år og omsatte i 2019 for ca. 170 mio. SEK. På spørgsmålet om, hvordan administrerende direktør Daniel Kolevski ser situationen i april 2020, svarer han:

– Selvfølgelig er det en usikker situation for mange nu, og bilbranchen er også blevet hårdt ramt. At produktionen af nye biler for øjeblikket er lukket ned, betyder samtidig, at vi ikke kan levere det, markedet efterspørger mest nu, nemlig elbiler og hybridbiler. Heldigvis har vi opbygget en stabil økonomi, som giver os en vigtig tryghed.

– Samtidig med at vi tror på gradvis bedring i år, fokuserer vi på at tilbyde kunderne flere alternativer og forskellige services, herunder abonnementsaftaler, siger Daniel og præciserer:

Abonnementer tiltrækker flere og flere

– I dag er der allerede mange, som vælger abonnementer til deres daglige behov, såsom mobil, streamingtjenester inden for musik, film og it. Folk ønsker løsninger, hvor alt er inkluderet uden dyre overraskelser. Og at det skal være nemt og ligetil!

Jævn og stabil pengestrøm

– Abonnementer er en stor fordel for mig, der elsker at holde skarpt øje med økonomien. Med et par hurtige menuvalg kan jeg se, hvordan økonomien står til i det daglige, og jeg kan planlægge og handle på det, siger Daniel.

Digital platform forenkler og sparer tid

– Vi samarbejder med AB Svensk Bilgaranti omkring garantiprodukter og Fragus SAM. Det er en digital platform, der nemt omdanner vores tjenester til abonnementer, og som automatisk håndterer serviceaftaler, administration, forsendelse og markedsføring. 

 Nemt for kunden og uden dyre overraskelser

– Uanset om kunden vil eje eller lease sin bil, kan vi oprette et abonnement, der dækker præcis den ydelse, som kunden ønsker, herunder service, garanti, dækskift og bilpleje. Vores sælgere producerer hurtigt et forslag til abonnement med en fast månedlig ydelse. Kunden modtager en e-mail med tilbud, og ved accept er der oprettet en aftale. Meget nemt for både sælger og kunde.

 Et værktøj til at opbygge lange kunderelationer

– Vi ved, ligesom mange andre i bilbranchen, hvor værdifuldt det er at skabe langsigtede relationer, hvor kunderne jævnligt vender tilbage for service, tilkøb, bilbytte, osv. På et konkurrencepræget marked skal vi konstant arbejde for at gøre det attraktivt for kunden at bruge os så ofte som muligt. Via abonnementer får vi bedre kendskab til kundernes behov, og vi kan også teste forskellige tilbud med lille eller ingen belastning af salgsorganisationen.

Åbner for nye lokale samarbejder

– Vi er for nylig begyndt at arbejde med abonnementstjenester, men jeg ser allerede nye muligheder, hvor vi i samarbejde med lokale virksomheder kan tilbyde et bredere udbud. Vi har selv et fuldservice-værksted, men det kan også handle om at skabe nye samarbejder omkring bilpleje, dækhotel, udbedring af stenslag, montering af tagboks eller andre kundebehov. Jo mere volumen, jo mere attraktive priser kan vi tilbyde vores kunder.

– Jeg ser abonnementer som noget, der fra flere synsvinkler gavner både kunderne og os, opsummerer Daniel og vender tilbage til to ventende kunder.


Daniel Kolevski, administrerende direktør for Deluxe Bil AB

Menu