Fragus kommer til Danmark

“Fragus kommer til Danmark for at gøre bilkøb mere trygt for slutkunderne og skabe mere forretning hos forhandlerne”.

Lars Hansson er grundlægger og CEO for AB Svensk Bilgaranti Gruppen (som inkluderer Fragus), der er Nordens førende virksomhed inden for garantiprodukter til bilmarkedet med ca. 500.000 biler i porteføljen.

– Hvorfor har Fragus valgt at etablere sig i Danmark?
– Vi har længe været i Sverige, Norge og Finland. Danmark er en vigtig del af vores offensive satsning på fortsat ekspansion på nye markeder og samtidig en udvidelse af vores forretningstilbud.

– Bilmarkedet gennemgår nu den samme ændring, som flere andre markeder allerede har gjort. Kunderne prioriterer overblik og convenience højt. De vil ikke spilde tid og penge på håndtering af service, reparationer, dækskift, bilpleje, valg af garantier og forsikring osv. Derfor vælger flere og flere at overlade al besværet til abonnementstjenester. Det er enkelt og transparent med budgetsikre omkostninger uden dyre overraskelser.

– Hvordan kan Fragus støtte styringen af ​​abonnementstjenester?
– I sommer købte vi en digital platform fra det danske firma Omnicar. Platformen hedder Fragus SAM, hvor SAM står for Service Agreement Manager. Platformen er en fantastisk support for bilforhandlere, der ønsker at tilbyde deres kunder forskellige abonnementstjenester.

– Betyder det ikke meget høje omkostninger for forhandlerne?
– Ingen initial investering er påkrævet. Vores forhandlere får adgang til Fragus SAM platformen, hvilket betyder, at de også let kan implementere deres egne services såsom service, dækskift og bilpleje som abonnementstjenester. Jeg tør godt sige, at det er en win-win-win situation for slutkunder, forhandlere og værksteder.

– Har Fragus kunder i Danmark i dag?
– Ja, vi har overtaget 220 tidligere Omnicar-kunder, og jeg oplever en meget stor interesse og positiv respons i vores kommunikation med det øvrige danske marked. Og forklaringen er ganske enkelt, at vi kan hjælpe langt de fleste forhandlere med at skabe bedre forretning og kundetilfredshed.

Menu