Corona-aktuelt: Giv dine kunder et digitalt hjemmebesøg!

Den sociale kontakt er stærkt begrænset i denne Corona-tid. Det mærkes tydeligt i alle landets bilhuse, hvor det fysiske møde med kunderne er stærkt reduceret, hvis ikke helt forsvundet. Men der er ingen grund til at sidde og vente på, at kunderne – i fysisk forstand – vender tilbage i din forretning. De sidder nemlig derhjemme og venter på dine digitale tilbud. Og de har god tid til både dialog og beslutninger.

Sideløbende med sundhedskrisen truer en ny økonomisk krise Danmark, ja hele verden. Dine kunder vil derfor begynde at tænke mere i budgetsikkerhed og tryghed. En tendens, som vi også oplevede under den sidste finanskrise.

Erfaringen siger, at forbrugerne vil beholde deres biler, fordi den for de fleste er nødvendig af hensyn til job, familie og frihed. Men som branchen før har oplevet, så begynder bilejerne også at spare på bilens nødvendige vedligeholdelse.

Dette rammer ikke blot værkstederne hårdt, men også slutkunden, fordi reparationsomkostningerne fremskyndes. Resultatet er stigende utilfredshed og faldende værkstedsloyalitet.

Værkstederne vil i den situation bruge mere tid og administration på tilbudsgivning. Samtidig falder indtjeningen, fordi mange nedsætter prisen på reservedele og arbejdsløn.

Vi har hos Fragus opdateret vores løsning Fragus SAM, så autobranchen i dag kan tilbyde egne lokale serviceaftaler kombineret med vores nye attraktive GoSafe bilgarantier. Løsningen er 100% digital og uden at kunden skal være fysisk til stede i din forretning.

Gør dig selv og din forretning en stor tjeneste: Tjek vores tilbud om at kombinere dine egne serviceaftaler med Fragus GoSafe bilgarantier – og fortæl dine kunder om denne mulighed. Så er begge parter bedre stillet i en udfordrende tid.

 

Menu